Sabtu, 13 Oktober 2018

5 Khasiat Teh Hijau Untuk Kecantikan Kulit Wajah

Setiap wanita tentu ingin memiliki kulit wajah yang bersih, cerah dan sihat. Ternyata, teh hijau adalah salah satu bahan yang banyak digunakan dalam perawatan kecantikan. Teh hijau memiliki kandungan antioksidan yang sangat baik untuk kesihatan serta kecantikan kulit wajah.

Berikut ini adalah 5 khasiat teh hijau untuk kecantikan kulit wajah:

1. Menghilangkan Jerawat

Kulit wajah berjerawat merupakan salah satu masalah yang banyak dialami oleh wanita. Tidak sedikit juga wanita yang turun rasa percaya dirinya akibat kondisi kulit wajah seperti ini. Jangan risau, ladies! Khasiat teh hijau untuk kecantikan yang pertama adalah menghilangkan jerawat. Kandungan zat anti bakteri pada teh hijau untuk mencegah munculnya bakteri dan kuman penyebab jerawat. Selain itu, kandungan di dalam teh hijau juga dapat menjadi bahan anti inflamasi untuk mengurangi keradangan pada jerawat dan bekasnya.

2. Mengatasi Mata Panda

Mata panda atau kantung mata kerap muncul akibat kurang tidur atau terlalu lelah. Mungkin kamu menghabiskan lebih banyak waktu untuk menutupi mata pandamu dengan make up. Namun, kamu bole mengatasi mata panda dengan bantuan teh hijau! Kandungan zat dalam teh hijau akan membantu mengatasi mata panda secara alami.

3. Mencegah Penuaan

Penuaan memang sangat sukar dihindari apabila kamu tinggal di bandar yang akrab dengan pencemaran udara. Radikal bebas dari pencemaran udara inilah yang menjadi penyebab utama terjadinya penuaan dini pada kulit. Untuk mencegahnya, gunalah teh hijau yang kaya akan antioksidan untuk menangkal radikal bebas tersebut.

4. Mengatasi Minyak Berlebih

Memiliki masalah kulit wajah berminyak seringkali membuat kita tidak selesa. Kamu harus selalu membawa kertas minyak agar tampilan wajah tidak berkilat. Khasiat teh hijau untuk kecantikan yang selanjutnya adalah mengatasi minyak berlebih pada wajah!

5. Melindungi Kulit dari Sinar UV

Bagi kamu yang banyak aktiviti di luar rumah dan terkena sinar matahari secara langsung, kamu tentu perlu perlindungan ekstra, ladies! Tentu saja kamu butuh perlindungan ekstra agar kulit cantikmu terhindar dari bahaya sinar UV seperti kanser kulit. Teh hijau memiliki khasiat untuk melindungi kulit dari sinar UV. Kandungan antioksidan teh hijau yang tinggi juga dapat membantu menangkal radikal bebas dari sinar UV tersebut.

Kamu boleh menggunakan produk perawatan kulit dengan kandungan teh hijau untuk mendapatkan 5 khasiat yang telah disebutkan di atas. 

Jom dapatkan Meeracle Facial Cleanser sekarang dan anda berpeluang memenangi pelbagai hadiah lumayan dengan menyertai peraduan Lucky Draw dan Selfie & Win Meeracle.

#meeracle #allnewmeeracle #formulagemstone #TMHSparkles
#morepressuremoresparkles #TeamMeeracleAzie #IMSuccessGroup #menjadidenganmeeracle #meeracleempoweringyou #meeracleadvanceformula

Tiada ulasan:

Catat Ulasan